BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 19, 2012

[105] maafkan aku...

Ramadhan hampir tiba
Dan itu bermakna hampir dua tahun kau meninggalkan diriku
Sungguh, aku amat merindui dirimu
Masih terngiang gemersik hilai tawamu
Membuatkanku tenggelam dalam lamunan
Hanya foto ceriamu pengubat rinduku
Terkadang ku sesali diri yang alpa ini
Dikau pergi terlalu awal meninggalkan diriku
Belum sempat ku penuhi hajatmu
Hajat yang ku sangkakan mainan manjamu
Tetapi ternyata ia permintaan kudus darimu

Aku ketandusan ukhwahmu yang dulu
Yang memahami setiap kelumit firasatku
Puas aku mencari insan sepertimu
Namun, Pencipta masih belum menemukannya
Yang ku temui hanyalah harapan lesu
Aku redha di atas ketentuanNya
Katamu yang berbisa masih teguh di sanubari
"Orang yang sabar selalu diuji"
Ku jadikannya sebagai peringatan diri
Tatkala terasa lemas diuji duniawi

Kemaafan dipohon dek kealpaan diri ini
Ku syukuri ukhwah yang pernah terjalin
Walaupun ianya seketika cuma
Tetapi sudah cukup bagiku menilainya
Ku harap dikau bahagia melewati alam yang abadi
Hanya untaian doa mampu ku kurimkan padamu

Ya Allah,
ku rayu padamu temukanku dengannya nanti
Ku akui terlalu banyak khilaf yang ku cipta
Moga ku tidak terlalai dengan keasyikan dunia fana
HidayahMu ku harapkan dalam menerangi laluanku
Agar ku bisa tenang menemuiMu nanti
Amin Ya Rabbal a'lamin...

Al-Fatihah...
Muhammad Arieef Ikhwan Bin Lokman....
Semoga rohnya ditempatkan di kalangan golongan orang-orang beriman.... 

0 comments: